søndag 8. oktober 2006

HERLIG DUO:)


Aros og Abyssa er nå stuerene. De er kjempeflinke å bruke kattedoen begge to når de skal gjøre fra seg:) Aros var jo først ute med å gå i kattedoen, men Abyssa tok jeg på fersk gjerning mens hun tisset på gulvet. Jeg løftet henne opp, sa "fy" til henne, og satte henne opp i kassen. Litt senere da Topsy skulle gjøre fra seg, tok jeg Abyssa og holdt henne slik at hun fikk se hva Topsy gjorde. Senere samme kveld gikk Abyssa i kattedoen:) Så enkelt:)
Begge er så herlige:) I går hadde jeg besøk av familien som skal overta Abyssa, og hun bedåret dem totalt:) Abyssa fikk en lekemus med kattemynte i, og den er en meget populær leke som alle tre liker å leke med. Topsy er som en narkoman når hun er i nærheten lekemusen. Hun ligger og vrir seg som en mark på gulvet. En ting er sikkert! Abyssa kommer til å komme til et hjem som passer henne perfekt!:)
Radarparet har utrolig til energi. Skjønner ikke hvor de henter all energien fra? De løper etter hverandre, kaster seg over hverandre, hopper og spretter rundt omkring, opp i sofa, ned fra sofa, opp på pianoet, ned fra pianoet opp på stoler og ned fra stoler. Innimellom tar de seg en liten hvil også før det er i gang igjen. Begge må passe på for å få nok kos av oss "tobente". De er så tillitsfulle mot mennesker, og det er så herlig å se på:) Vi jobber mye med begge to slik at folk kan holde dem. Det må de uansett venne seg til. Siden den nye familien til Abyssa har barn, har vi bevisst latt barn vi kjenner holde på med kattungene. De har lekt med dem og løftet dem. Dette har medført at ingen av dem er redd barn:)
Det som IKKE er fullt så behagelig er når det henger to abyssinere i buksebeinet mitt.... Skal hilse å si at det gjør vondt ja.... En ting er sikkert. Dersom noen av oss går i kjøleskapet og tar fram kattematen, kommer det tre abyssinere i full fart mot kjøkkenet. Topsy strekker seg opp så lang hun er langs kjøkkenskuffene, mens Aros og Abyssa prøver veien opp langs leggene mine. Har jeg ikke nådd en trestrøken C nå, vet ikke jeg:)
Har sendt av gårde parringsbeviset til å få stamtavler, og klubbsekretæren sa alt som skulle med av papirer var der. Så er det bare å håpe på at de i NRR ikke finner noen mangler på papirene slik at
Har også meldt på Aros og Topsy til juleutstillingen på Dal 09.12 - 10.12.06 på Dal. Betalte inn avgiften i dag, og påmeldingsskjemaene går i posten i morgen den dag. Jeg gleder meg til å dra på utstilling igjen nå. Det er så lenge siden sist. Har ikke vært på utstillinger siden april. Topsy var jo i Sverige fra slutten av april til slutten av mai. Så ble hun jo drektig. Godt vi har nå har to katter ta med på utstilling nå, for hvis Topsy er drektig, kan jo Aros stilles ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar