fredag 10. november 2006

ETT DØGN SIDEN ABYSSA FLYTTET!

Det er gått ett døgn siden Abyssa flyttet til sine nye eiere, og det har gått forbausende bra med Topsy og Aros siste døgnet. Topsy virker mer avslappet og tilfreds nå som det er et barn mindre å holde styr på. Hun koser seg sammen Aros:) De ligger mye sammen når de sover, de slikker hverandre, og er kjempegode venner. Likevel må Topsy oppdra sønnen sin hvis han blir for aktiv. Da får han virkelig gjennomgå.

Aros derimot tegner mer og mer til å bli en skikkelig kosegutt!:) Han har funnet seg en ny taktikk nå for å få oppmerksomhet. Han setter seg ned foran føttene mine og mjauer. Når jeg løfter ham opp er det opp på skuldrene mine han vil. Der sitter han og maler fornøyd. Ligger ennå på stua med foten på ei pute for å ungå innvendige blødninger. I natt kom Topsy og la seg under dyna mi i armkroken, men da var ikke Aros sein og be han heller. Det var maling i dobbel forstand, og som de koste seg!:)

Hvis jeg setter meg ned foran PC'n så kommer han og hopper opp. Han elsker å være på pulten min for å følge med på hva jeg gjør. Musepekeren er kjempespennende! Mye skal undersøkes på skrivepulten ja:) Der er det penal til å rappe blyanter fra, det er ark som det går an å bite i, samt det ligger en taperull som er kjempemorsom å leke med.

Jeg tror nok at det blir godt for Aros å være alene med oss nå, for Abyssa var jo den som stakk seg fram til både Halvard og meg og også de som kom på besøk. Hun var jo hele tiden vært den som folk kunne løfte fra hun var nyfødt, mens Aros skrek når vi prøvde å holde ham. Dermed ble det til at folk fikk løfte Abyssa i stedet. I matveien var de to forskjellig. Der var Aros mye tøffere. Ikke rart han veier 1,8 kg nå...

Det virker enkelte ganger på meg at Aros mjauer for å snakke med oss. Han kan ligge på pleddet sitt. Der titter han opp på oss med sine skjønne øyene. Så kommer det et spinkelt: "Mjau" fra ham.

He, he, he:) Jeg tar ikke ansvar for skrivefeil som oppstår i denne bloggen, for nå har jeg nemmelig "god" hjelp fra Aros. Hjelp og hjelp.... Det spørs nå hvem av oss som definerer ordet da....:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar