onsdag 14. mars 2007

PELSEKVARTETTEN!

Corvette og Svartfot har funnet harmonien:)

Ohhhhh Sole Mio! La katta dio, få maaaaat:)


Svartfot trenes til utstilling når det gjelder og holdes...:) Her sammen med Silje. Fornøyd?? Ikke helt....., men ok da!

Svartfot og Corvette sammen i sengen:)


Kosepusen og luksusdyret vårt Aros:)



Har ikke fått skrevet på en stund, fordi jeg har hatt det travelt med studiet mitt, og med masteroppgaven jeg holder på å skrive på, men nå er det på tide å oppdatere litt igjen.
Alt går så fint med pelsekvartetten her i huset:) Alle fire er kjempegode venne, og tilvenningen mellom Corvette og de andre har gått over all forventning, faktisk mye bedre enn hva jeg turte å håpe på:)

Hver kveld må Svartfot ha seg en lekerunde enten med Aros eller Corvette, og jammen er det sprett og utholdenhet i huspusen vår:) Vi merker helt klart forskjell når han leker med Aros og Corvette, for med Corvette er han så forsiktig. Det er akkurat som om han skjønner at hun er mindre enn Aros, og derfor kan han ikke være så brutal i leken, men når det gjelder leken mellom Aros og Svartfot er den noe hardere. Ofte er det Svartfot som begynner lekestunden med de minste, og det ser jammen ut som om han koser seg når han holder på:) En ting er sikkert, Svartfot ser ut til å trives her sammen med abyssinertrioen:)

Når det gjelder Corvette, så skal hun gjøre akkurat det samme som Aros. På vakserommet har vi et stativ med elfakurver, og i den øverste kurven skal Aros ligge for å slappe av. Den kurven er blitt hans kosested for avslapping, og jammen har ikke tatt den kurven i bruk hun også! Opp i kurven ligger det en hette på en kåpe jeg hadde, og på den hetten er det skinnpels! Gjett hvem som skal ligge å kose med den da? Jo, Aros og Corvette! De elsker dette skinnet, og storkoser seg når de får ligge og kose med den. Dersom Aros kommer for å få kos, skal vi være sikker på at Corvette er hakk i hel, begynner Aros å male, så gjør også Corvette det og dersom vi ligger og hviler oss på sofaen, og Aros kommer for å legge seg intill oss, kommer også Corvette. Corvette er jammen blitt en skikkelig kosejente hun også, og har et herlig temperament. Du verden så tålmodig hun også er!

Topsy er virkelig kommet seg etter hun tok stingene! På fredag er det fire uker siden hun ble operert, og hun er blitt den Topsy hun var før hun ble syk. Fremdeles har hun hodet litt på skakke, men det vil rette på seg sier veterinæren. Topsy er i storform, hun hopper opp på kjøleskap, derfra videre øverst på kjøkkenskapene, hun hopper opp på kjøkkenbenken og på vasken for å drikke! Ellers er hun så lykkelig og glad, og det vises på hele Topsy!:) Samme hvor vi går, følger hun etter oss med halen rett i været! Hun maler lykkelig når hun får kos, og koser seg når Aros eller Corvette kommer bort til henne for å slikke henne! Etter hun ble bedre har hun ikke lagt i kurven sin, men på pleddet på sofaen slik hun pleide å gjøre før hun ble syk. Jeg tror nok at hun ville ligge i kurven sin for å få fred. Nå har Corvette overtatt kurven. Der koser hun seg og sover i. De fjernet jo også drøvelen til Topsy samtidig med at de fjernet polyppene, og det har ført til at Topsy nå spiser mye bedre, og hoster og harker ikke når hun spiser! Hun spier som en hest den abyjenta der!

Nå er det snart to uker igjen til utstilling i klubben vår, og jeg gleder meg. Jeg hadde redksjonsmøte i kattebladet jeg er med i, og hun ene som sitter i redaksjonen prøvde å løfte på Svartfot. Da skal jeg si at jeg ble mektig imponert over Svartfot. Han protesterte ikke i det hele tatt, og var helt rolig og aksepterte at Silje løftet på ham, men han var skikkelig fornærmet etterpå ja.... Han la seg ned i sengen og så fornærmet på henne. Hun fikk til og med klø Svartfot på magen!! Prøver Halvard og jeg oss med det, så har vi fire hjørnetenner og 40 klør i hånden vår før vi rekker å tenke! Det lover jo godt at Svartfot tillater at fremmede holder ham med tanke utstillingen da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar