lørdag 16. juni 2007

LØPETIDEN HVOR ER DU?

Aros på peisen:)


Svartfot slapper av på tørketrommelen der han aldri før i sitt liv har lagt....:)


Tita koser seg på tørketrommelen:)


Tita nyter kattelivet:)



Tita oppe på hybelen sin:)


Ingen tegn til noe løping fra Tita ennå:( Åhhhh!!! Håper hun kan begynne å løpe nå, for det hadde vært bra timet! Det er en uke til Anna og mannen hennes Micke kommer ned til Trondheim, og da hadde det vært flott om Tita kunne fått løpetiden. Det er nå hun som bestemmer uansett når løpetiden kommer. I går kveld var jeg sikker på at noe var på gang, fordi Aros var så ivrig, og fulgte etter Tita samme hvor hun gikk. LÅ hun på tørketrommelen, så hoppet Aros opp i øverste elfakurv på badet og la seg. Gikk Tita på stuen, så fulge Aros etter henne dit. Han lokket på henne, og sang til henne. Så håpet er der fremdeles at det kan være noe på gang. Katter kjenner jo løpetiden lenge før hunnkattene gjør det selv.

Tita har funnet seg godt til rette her, og hun vet å si fra når Svartfot, Topsy og Corvette blir for nærgående. Best at de lystrer "dronningen" som er på besøk....:)


Svartfot hadde i dag tidlig en lekestund med en plastikkfrosk. Han hoppet rundt om kring, og lekte med frosken en god stund. Den katten der er ikke til å kjenne igjen etter vi flyttet hit:) Han er blitt mye tryggere, og ikke minst mere aktiv i forhold til abyssinerne våre, og Svartfot som alltid tok den feige løsningen med å legge seg på soverommet før! Det er så moro at han nå er blitt en mye mere sosial og harmonisk katt, og han er blitt en del av kattefamilien:)

I dag skal vi dusje Aros og Corvette før utstillingen. Vi skal også ha kloklipping på alle sammen. Det er det en god stund side de har fått. Ikke så særlig festlig for Halvard når han står i bar overkropp, og Aros hopper opp på skuldrene hans.... Halvard ser ut som et europakart på ryggen sin. Skjønner ikke hva det skyldes????

Nå har jeg tatt inn utstillingskofferten. Vil ha god tid på meg slik at jeg kan få oversikt over hva jeg trenger før utstillingen. Ser jeg trenger en annne wire for å feste burgardinen på bakveggen i dobbeltburet. Jeg skal også lage til en ramme med informasjon om abyssiner, slik at publikum som kommer på utstillingen kan se hvilken rase jeg har i buret, og litt om hvordan abyssinere er. På en utstilling har jo publikum med seg programmet for utstillingen, men den stemmer kanskje ikke helt, for noen har byttet bur, og fått annet nummer. Da er det viktig at det vises hvilken rase publikum ser på akkurat der og da.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar