fredag 21. desember 2007

TRE DAGER TIL JUL OG TERMIN TIL CORVETTE!!!:)

Den vordende pappa Aros sitter staselig på bokreolen!:)


Den vordende kattemamma Corvette på ovnen!:)


Corvette sin drektige mage!:)


Den vordende farmor Topsy sitter staselig på kjøkkengulvet!:)


Ha, ha, ha!:) Fortell en til da!:)


Da er det juleferie!:) Åhhh så herlig!:) I dag har jeg vasket badegulv, stue/kjøkkengulv, tørket støv på arbeisrommet, stua, badet og soverommet. La på røde duker, røde lys, satte ut julepynt og gjorde det litt julete her hjemme. I morra skal vi pynte juletreet! Syns det er så koselig å ha jula litt på forhånd, for jula er jo så kort i seg selv! Har også fått pakket inn julegavene, sendt noen mail med julehilsener i, og ikke minst jeg har sett Idolfinalen hvor Glenn vant!:) Skikkelig fredagskos i dag!:)

I morgen skal vi også ut og handle det siste slik at vi har totalt fri på lille julaften!:) Liker å kose meg på lille julaften, og bare la julefreden senke seg.

Julaften tenkte jeg faktisk å ha på meg bunad, men siden vi bare blir hjemme, og at jeg ikke har noe spilleoppdrag i år ser jeg ikke vits i å ta på meg bunaden min. Det blir for upraktisk å ha den på når man skla jobbe med mat. Jeg elsker å ha på bunaden min i jula og ellers, men i år velger jeg et sort skjørt og en rød bluse!:)

Så er det også tre dager igjen til Corvette har termin!:) Vi veide henne onsdag kveld, og hun var da 3,7 kg! Ikke rart at hun har problem med å gå stakkars. Hun er også kjempestor nå, og det er ikke så mye futt i viltfrøkena vår akkurat. Tror det blir godt for henne å få kattungene ut! Corvette er utrolig kosete med oss tobente for tiden, og natt til i dag fikk hun ligge i dobbeltsenga vår!:) Gjett om det var ei viltfrøken som koste seg da???

Aros (Loverboy), er bare helt vill etter å fotfølge Corvette. Han vil absolutt pare seg med henne, og Corvette blir skikkelig sinna på Aros når han er for nærgående! Han er nå bare så god mot henne også da, og slikker og vasker henne! Har nå fått hørt at hunnkatter som skal føde utsonder et stoff som minner hannkattene om løpetid. Dette øker etter hvert som tiden for fødsel nærmer seg, så Aros lukter nå at noe er i gjære snart!:)

Topsymor er også kosete. I dag tidlig satt jeg i sofaen under pleddet og så på TV'n. Topsy kom og var så god. Hun la seg i fanget, malte, ville ha kos, stanget med hodet sitt hvis jeg ikke klappet henne, og var så overkosete som hun pleier å være. Topsy skal også absolutt snuse Corvette i baken, men Corvette aksepterer det!

Svartfot huspus er i lekemodus. Flere ganger om dagen har han en skikkelig økt hvor han leker med lekemus, lekeball, hopper og løper etter Aros for å leke med ham. Han prøver seg også flere ganger å dominere Aros med å pare seg med ham. Noen ganger klarer han det. Det er når Aros sover. Da er han et lett offer for dominansen til Svartfot. Den huspusen er jammen meg blitt en skapabyssiner! Etter han ble kastrert sluttet han helt å interessere seg for å leke med lekeball og lekemus, men nå er han den som leker mest med lekemusen. Svartfot også vil snuse Corvette i baken, men Corvette blir ikke sint på ham heller.

Er bare så kjempespent, på når Corvette føder! Håper bare alt går bare bra med fødselen, og jeg vet nok at Corvette blir en god kattemamma for sine små. Spørsmålet er om hun kjører fri barneoppdragelse eller setter grenser til sine små. Topsy var en streng kattemamma til sine små. Alt nytt som Aros og Abyssa prøvde ut måtte Topsy prøve ut først. Hvis Aros og Abyssa prøvde f.eks å klatre på kattekurven, da grep mamma Topsy inn, og fikk dem ned derfra. Maten måtte Topsy prøve ut før Aros og Abyssa fikk smake. Det blir vel sånn med Corvette også tenker jeg!:)

Det som er jeg er spent på er hvordan hun reagerer på de andre kattene. Noen sier jo at hun har instinkt på at Aros er far, og Aros har instinkt at han er far til kattungene. Har hørt historier om dette.

Jeg gleder meg sånn til kattungene kommer!!!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar