fredag 2. juli 2010

BILDER AV KATTENE VÅRE!:) GLEDER MEG TIL KATTEUTSTILLING I HELGEN!:)

Svartfot huspus koser seg i fanget på matfar!:)


Svartfot huspus koser seg ute på katteverandaen vår!:) Det er kjempedeilig å slappe av når det er godt og varmt ute.


Aros slapper av.


Aros koser seg også ute på katteverandaen!:)


Corvette synes også det er kjempegodt å være ute når været er fint!:)


Corvette sin yndlingsplass å sove er i senga vår!:)


Blondie lurer på om det er noe mat å få snart.


Blondie koser seg også ute på katteverandaen når været er bra!:)


Nadina blir 11 måneder 17.juli. Her slapper hun av i sengen.


Nadina koser seg i sengen!:)


I morgen lørdag 03.07 og søndag 04.07.2010 er det katteutstilling. Den arrangeres av KKMN (Katteklubben Midt-Norge). Jeg gleder meg kjempemasse til utstillingen. Vi i katteklubben jeg selv er med i og KKMN samarbeider ofte og hjelper hverandre når det trengs. KKMN sine medlemmer er kjempeflinke til å hjelpe vår klubb, og vi prøver å stille opp for å hjelpe KKMN når de skal ha utstilling!:)

Jeg skal ha med meg Aros, Corvette, Carlos og Nadina. Blondie er fremdeles sperret, fordi hun må ha svensk cert til å bli IP, og dessuten må hun sjekke tennene sine før hun kan stilles. Blondie får en utstillingspause frem til 2011. Svartfot er ikke i utstillingscondition for tiden. Han røyter fryktelig, og det trekker ned når det gjelder huskattklassen. Siden det er sommer røyter han mere enn ellers.

Aros og Corvette begynner i ny klasse (klasse 6), Carlos begynner i åpen klasse 10 nå og Nadina begynner å konkurrere i åpen klasse 9 om cert. Det skal bli spennende. Hun er en tenåring, og langt i fra ferdig utviklet. Det skal bli spennedne å høre hva dommerne har å si om henne!:)

Jeg gleder meg kjempemasse til utstillingen!:) Selv skal jeg være veterinærassistent lørdag og søndag morgen. Det vil si at jeg sjekker vaksinasjonsattester og hørselattester til hvite katter, og jeg tørker av bordene før neste katt blir satt på veterinærbordet.

I kveld skal jeg gå over pelsen til kattene med en gummibørste og en semsketskinnklut, og kattene skal få litt balsam i pelsen. I morgen tidlig er det bare å bruke semsketskinnkluten for å få vekk løspels, og til slutt ha i ørlite silkeolje i pelsen deres.

Det skal bli kjempekoselig å treffe igjen flere av mine rasekattvenninner fra Norge og Sverige!:) Etter noen år i rasekattmiljøet er jeg blitt kjent med mange kjempekoselige kattemennesker som jeg setter kjempestor pris på!:) Dere vet hvem dere er!

Jeg kommer til å oppdatere bloggen min over helgen med bilder fra utstillingen når jeg har fått redigert bildene mine ferdig!:)

I ettermiddag skal jeg i vei å hjelpe til med å rigge litt bur før morgendagen. Med det samme får vi også henge opp burpyntene våre. Det er greit med alt som er unnagjort slik at jeg slipper å stresse med det i morgen tidlig!

Da gjenstår det å se hvordan helgens utstilling går for våre firbente!:)

12 kommentarer:

  1. Lykke til med kattene dine på utstillingen:) Været er ikke meldt så bra her i morgen, og vi kommer innom utstillingen for å se på. Ungene synes det er moro å dra på katteutstilling for å se på de fine kattene som er der, og forrige gang var de helt i 100. De gleder seg til å dra innom for å se i morgen.

    Gleder meg til å treffe deg:)

    Stor klem fra Irenesola

    SvarSlett
  2. Så fine katter. Ikke noe er som å se på flotte bilder av dyr:) Ønsker deg og kattene lykke til på utstillingen, og håper på at det går bra for dem.

    Det jo være morsomt å møte andre mennesker med samme interesse?

    God helg, og lykke til.

    Bloggklem fra Grynet

    SvarSlett
  3. Så nydelige pusekatter! :) Håper det går bra med dere i helga!

    Synes Blondie likner litt på Chloe, den ene av pusene mine. :)

    SvarSlett
  4. Åhhh som jeg smelter av å se de fine bildene av kattene dine:-) De er bare så fine.

    Bloggklem Linn

    SvarSlett
  5. Så flott huspus du har =)

    Og abyssinere er vel den rasen jeg synes er flottest av de "store-ører"-rasene =)

    SvarSlett
  6. Irenesola: Tusen takk for sist!:) Det var kjempekoselig å treffe dere på utstillingen forrige helg!:) Kjempegøy at dere tok dere tid i godværet å sette av til å dra på utstilling.

    Jeg blir like imponert hver gang for hvor flinke ungene deres er til å behandle kattene, og det er tydelig at kattene våre også vet det, for de er jo aldri redde for dem når de kommer!:)

    Mange unger behandler katter som kosebamser. De skal alltid løfte og bære på dem. Det er det siste de skal gjøre, for kattene kommer hvis de selv vil!:)

    Ønsker deg en kjempefin ferie, og kjempefin helg!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
  7. Grynet: Tusen takk for det!:) Jeg elsker å ta bilder av kattene mine, og jeg har fått mange gode råd fra andre kattevenninner for hvordan jeg kan ta best mulig bilder av kattene. Kluet er å gå ned på nivået med katten, og ikke minst beskjære alle forstyrrende elementer som kan ta oppmerksomheten bort fra objektet!

    Ja, jeg er blitt kjent med kjempemange katteelskere på utstillinger fra både Sverige og Norge, og mange går jo igjen på hver utstilling!:) Det er kjempekoselig å bli kjent med nye mennesker, og vi blir jo en vennegjeng som deler samme interesse!:)

    Ønsker deg en kjempefin fredag og en god helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  8. B: Tusen takk for det!:) Jeg er kjempefornøyd med utstillingen som var forrige helg!:) Kattene fikk sine cert, og Carlos ble BIV (best i farge) av kastratene på søndag!:) Den kom som en kjempestor overraskelse for meg!:)

    Ja, det har du rett i! En abyssiner kan fort likne på en burumeser hvis de blir litt for kort i snuten. På en abyssiner skal det være en mellomting. Ikke for lang og ikke for kort!:) Du aner ikke så kjempefine burumesere som var med på utstillingen forrige helg!:) Vedder på du hadde smeltet!:)

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og en kjemepfin helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  9. Linn: Tusen takk for det!:) Jeg elsker å ta bilder av kattene mine, og jeg setter kjempestor pris på at dere liker bildene jeg legger ut!:)

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og en kjempefin helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  10. Myrte: Tusen takk for det!:) Ja, huspusen vår er jo den første katten vi fikk tak i, og huspus ligger mitt hjerte nærmest!:) Han er en kjempeherlig huspus, og han tror han er en abyssiner i hodet sitt. Det er ikke alltid at greier det samme som abyssinerne gjør f.eks å hopp opp dit de pleier å gjøre. Han har noen kilo mere enn abyene våre!:)

    Dommerne her i lander synes abyssinerne her i landet burde ha ennå større ører enn hva de har!:)

    Ønsker deg en kjempefin fredag og en kjempefin helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  11. Åh de fine bildene av kattene dine da:) Det var koselig å se. Haha:) Morsom stil på huskatten deres. Han ser jo så avslappet og avbalansert ut.

    Ha en fin dag og fin uke.

    Stor klem fra Mona Elisabeth

    SvarSlett
  12. Mona Elisabeth: Tusen takk for det!:) Da jeg gikk for å ta bilde av huspusen måtte jeg liste meg ut slik at han ikke skulle røre på seg. Jeg gleder meg til å treffe deg når jeg kommer til Kristiansund på utstilling!:)

    Tusen tkak i like måte!:) Ha en kjempfin uke du også!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett