onsdag 14. februar 2007

TOPSY OG MATMOR PÅ JENTETUR I OSLO:)

Sitter nå i Oslo, nærmere bestemt Hovseter hjemme hos min bestevenninne og familien hennes!:)

Topsy har vært hjemme hos sine oppdrettere nå i to uker! Jeg kom til Oslo mandags morgen, og dro rett opp til veterniærhøyskolen for å møte oppdretterne til Topsy og selvsagt også Topsy!:) Åhhhh!! Det var så herlig å møte henne igjen at det kan ikke beskrives!:) Topsy kjente meg igjen, for hun klamret seg til meg på undersøkelsesbenken! På veterniærhøyskolen ble det tatt CT-bilder, og hun var til nevrologisk undersøkelse. Oppdretterne og jeg hentet Topsy kl.15.30 på veterniærhøyskolen. Da var undersøkelsen ferdig. Jeg dro hjem til bestevenninnen min Gill og familien hennes hvor jeg skal bo!:)

De sa at svaret på CT-bildene ikke kom før på mandag, men i går kom resultatet av undersøkelsen. Det viser seg at det er to polypper (ett i hvert øre) som har forårsaket Topsy sine problemer. Vi skjønte jo at det var noe med ørene, men forstod ikke hva! Disse polyppene har lagt inne i øregangen, og ført til at Topsy har vært svimmel, og fått tilbakefall støtt og stadig. Stakkars jenta mi!:( Det var altså som en stor stein som falt fra skuldrene mine når vi fikk resultatet, og tanken om det værste var to polypper! Veterniæren på veterniærhøyskolen sier slike polypper er helt vanlige, og at Topsy må opereres! Etter operasjonen vil Topsy blir fin igjen! Det er en helt ubeskrivelig følelse å vite at det ikke var noe alvorlig med hodet til Topsy!

Topsy blir operert på fredag på veterniærhøyskolen her i Oslo. På lørdag kommer Halvard nedover med bil, slik at vi kjører hjem med Topsy på søndag.

Det som er så flott her hos bestevenninnen min og hennes familie er at borettslaget har et gjesterom som vi gjester kan få låne. På det rommet jeg låner, er det køyeseng. I natt hadde jeg Topsy hos meg, og hun lå i armkroken min i natt. Det er køyesenger der, og Topsy klatret opp stigen til øverkøya akkurat som et menneske! Hun der er ikke født i går, og vet hvordan hun kommer seg fram her i verden.

Hjemme i Trondheim går alt bare bra med tilvenningen mellom Aros, Corvette og Svartfot. Aros er jo så lykkelig over å ha fått en lekekamerat, og ikke minst kjæreste. Aros er helt vill etter å leke med Corvette, og skal absolutt snuse henne på sine private deler.... Han er også så god med lille Corvette, og slikker henne på hodet. De har absolutt begynt på et godt vennskap. Gleder meg til å treffe kattene igjen når jeg kommer hjem på søndag!:) Gjør regne med at lille Corvette har vokst bare på de dagene jeg har vært borte! Svartfot er også sammen på stuen med abyduoen hjemme! Han imponerer meg virkelig den huspusen! Litt deprimert er han til tider, men han finner selskap i Aros og Corvette, og han tar absolutt igjen hvis Corvette kommer for nært, men han gjør aldri noe mer enn å frese eller løfte labben.

Uken flyr fort her i Oslo. I går var jeg statist på Hotel Cæsar. Jeg var gjest i lobbyen og i restauranten. Vi holdt på med innspillingen fra kl.08.00 - 16.45. Det var utrolig lærerikt å se hvordan alt til minste detalj var lagt opp. På torsdag skal jeg også være statist nede i Hotel Cæsar, men da med innspilling på et hotell i Oslo sentrum! Man lærer mye på å se hvordan filmer lages. Har ikke fulgt med på Hotel Cæsar i det siste, men moro å se de skuespillerne som er med! Var jo statist i høst også. Da var jeg statist som "hore". Denne episoden blir vist nå i løpet av mars - mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar