torsdag 4. januar 2007

FIN DAG FOR TOPSY!:) DE ANDRE KATTENE VÅRE!:)


Topsy har hatt en fin dag i dag også, og hun har spist!:) Hun har også kommet på stuen og kjøkkenet noen turer. Det er når hun har slike gode dager jeg gleder meg, og håpet om at hun skal bli frisk er tilstede, men som sagt vi tar en dag av gangen. Jeg bare håper på at Topsy kan bli frisk igjen, og at det bare mellomørebetennelse hun har fått! Som veterniæren sa, så kunne mye tyde på det. Morgendagen kan være annerledes!

Oppdretteren til Topsy skal sende hømopatmedisin som kan hjelpe til å styrke immunforsvaret til Topsy. Nå skal hun jo gå på antibiotika i tre uker, og da trenger hun i hvert fall å styrke immunforsvaret sitt! Vi prøver alt som står i vår makt for at Topsy skal bli frisk nå! Det er den aller, aller STØRSTE HÅPET OG DRØMMEN jeg har!!!! Topsy bli frisk!!!!!

Arosklumpen er nå en skikkelig godgutt også. Han er helt vill etter å leke apportlek med lekemusen sin, og han er utholden også! Når jeg sitter og jobber med masteroppgaven min på PC'n så hopper han opp på skrivepulten med musen, slik at jeg må kaste den. Aros hopper ned, henter musen og leverer den tilbake til meg. Når han går lei, legger han seg ned på skrivepulten min og maler. Aros maler, og han har volum på malingen sin også! Hvis han ligger over skulderen til Halvard, og de er på kjøkkenet, så hører jeg malingen hans inn på stuen. Det nye navnet klengenavnet hans er Murre Burre:)

Tenk lille Aros blir nå 5 måneder i januar. Hjelpe meg! Synes det var som i går da han og Abyssa ble født. Topsy var så lykkelig en mamma. Hun hadde sånn morskjærlighet med Aros og Abyssa. Det er så moro å se hvilken personlighet Aros har utviklet seg til! Tenk på så masse han har lært disse månedene! De er som skapt til å være sammen mennesker, også så sosiale som de er!

Forskjellen på Aros og Topsy er at Aros snakker mere enn Topsy gjør! Topsy sier baret et spinkelt: "ii" når hun vil ha mat, mens Aros tar et skikkelig magadragmjau. Det høres ut som om han er døden nær. Da er verden så urettferdig for en sulten abyssinerkrabat! Når han vil være sammen Svartfot, så går han rundt og mjauer med en murrelyd innlagt. Det kaller jeg snakking! Har jo lest at katter har forskjellig lyder på mjauingen sin til forskjellig formål Til og med når Aros går opp i kattedoen, så gir han lyd fra seg. Det har han gjort siden han var liten.

Vi må være bestemt med den unge (N) Hakrilas Aros ja! Han får ikke lov til å gå på stuebordet, kjøkkenbenken, eller spisebordet, og han skjønner at han ikke får lov. Når han hører en av oss kommer, så hopper han fort ned. Ordenene "nei" og "fy" skjønner han så inderlig godt! Vi trener ham med å holde ham i utstillingsholding, og han er blitt bra flink! Her må vi bare være bestemt med den unge herremannen, for har han ikke lyst til å bli holdt, så er han som en mark i hendene våre. Aros må lære seg at det er vi som bestmmer når vi holder ham slik!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar