fredag 24. april 2015

TID FOR ÅRSVAKSINE AV DIXIE ROSE, OG JEG VALGTE ORKDAL DYREKLINIKK :) (Sponset innlegg)

I dag var det tid for å vaksinere vår yngste abyssinerhunnkatt, Dixie Rose, og det valgte jeg å gjøre på Orkdal Dyresenter: http://www.orkdaldyresenter.no/


Som rasekattoppdretter vaksinerer jeg kattene mine en gang i året. Det er fordi jeg har kattene mine med på katteutstillinger, og katteutstillinger er en arena hvor kattene kan bli smittet med smittsomme sykdommer. Blir katten smittet, kan det få alvorlige konsekvenser for katten, for i verste fall kan katten dø av sykdommen!

Selv om mine katter er innekatter vaksinerer jeg dem en gang i året. Jeg anbefaler også alle som har utekatter om å vaksinere kattene sine. Det skal bare ett nys fra en annen katt, og vips så kan katten din være smittet med en alvorlig sykdom som den kan dø av. 

Alle dyreklinkker utfører de mest rutinepregede undersøkelsene og operasjonene som vaksinering, kastrering, sterilisering og id-merking. Prisene er forskjellig fra dyreklinikk til dyreklinikk. Derfor vil jeg anbefale på det varmeste å ringe rundt til forskjellige dyreklinikker for å høre om pris. Ved noen dyreklinikker har tilbud på vaksinasjon av dyreene om våren, og mange dyreklinikker har kampanjer med lave pakkepriser på kastrering/sterilisering, vaksine og id-merking av dyrene. Det er rett og slett for å bekjempe et økende og stort problem med dumping av kattunger som vi dessverre ser om sommeren! 

Når jeg skal til veterinæren med kattene mine har er jeg bevisst på flere ting ved valg av dyeklinkk. De ansatte må være faglig dyktige, jeg ønsker at de ansatte hos veterinæren skal vise omsorg og kjærlighet for kattene mine, jeg ønsker at de ansatte skal vise meg som katteeier respekt, prisen på å vaksinere katten må ikke være alt for dyrt siden det er en rutinepreget undersøkelse og sist men ikke minst ventetiden for å få en time har også mye å si. 

Jeg kjenner ett par av mine rasekattvenner som har snakket kjempepositivt om Orkdal Dyresenter, og jeg tenkte: "Hvorfor ikke prøve å vaksinere en av kattene der?" Denne gangen var det min yngste abyssinerhunnkatt (Dixie Rose) som trengte sin årlige vaksine. 

Orkdal Dyresenter ligger i Orkanger i Orkdal Kommune. Fra Trondheim tar det ca.20 minutter å kjøre. Man kjører E 39. Orkdal Dyresenter er lett å finne, for det ligger nært hovedveien, noe som gjør at det er lett å se bygningen. Det er godt med parkeringsplasser utenfor dyresenteret noe som er også er viktig. 

Orkdal Dyreklinikk er en smådyrsklinkk. De behandler i hovedsak hund, katt, men også gnager, ilder, fugl og minigris. Tjenesten klinikken tilbyr er: Vaksinering, kastrering/sterilisering, tannbehandling, pelsstell, røntgen og avliving. 

Jeg merket meg fort at de ansatte på Orkdal Dyreklinikken (både de i resepsjonen, dyrepleierne og veterinærene) var dyrekjære, de forgudet dyrene, de hadde et kjempegodt lag med dyr, og de tenkte på dyrets beste! Det gikk fort å få time til å vaksinere Dixie.

Gjennom noen år med katteoppdrett, har jeg jo opplevd et par veterinærer som har vært nokså brå og brutale med noen av kattene mine når de har undersøkt dem. Dette har kattene reagert på, og det gjør ikke situasjonen noe bedre siden det å være til veterinær er en stresset og uvant situasjon for dyret.

Veterinæren som skulle sette vaksinen på Dixie hadde en kjempeflott måte å tilnærme seg henne på. Hun lot Dixie bli trygg på henne. Jeg satt igjen med en følelse av at både Dixie og jeg som eier av Dixie ble kjempegodt i varetatt, og det mener jeg er kjempeviktig! 



 
Dyreklinikken på Orkdal Dyresenter ligger i samme lokale som dyrebutikken Buddy. Buddy er en dyrebutikkjede på samme måte som "Hund som hobby" og "Tamkjeden". Det første som slo meg at dette var en smart løsning å ha dyrebutikken i samme lokalet som dyreklinikken, og det syntes også de ansatte. Butikken Buddy tjener penger på kundene som er til veterinæren og omvendt. De ansatte ved dyreklinikken og de ansatte på dyrebutikken hjelper hverandre hvis det behøves.



Resepsjonsomrdået på dyreklinikken på Orkdal Dyresenter. Derfra går man ut i dyrebutikken Buddy. 

I likhet med andre dyreklinikker har også Orkdal Dyreklinikk godt utvalg med spesialfór til både hund og katt. Mitt førsteinntrykk var at det var utrolig oversiktlig og god plass i fórhyllene, slik at man som kunde lett finner det fóret man skal ha til kjæledyret sitt.



Venterommet på Orkdal Dyreklinikk er lyst og trivelig. De ansatte har satt frem te og kaffe slik at eierne kan forsyne seg med det mens de venter. Det fører til at besøkende ved dyreklinikken føler seg ekstra velkommen :) 


Venterommet på Orkdal Dyreklinikk. Lyst og trivelig :)


Betjeningen i resepsjonen på Orkdal Dyreklinikk er kjempeblide og serviceinnstilte :) 


Inne på veterinærklinikken var det også lyst og trivelig atmosfære :) 


Behandlingsrommene bærer også preg av den lyse og trivelige atmosfæren :)


Preoperasjonsrommet på Orkdal Veterinærklinikk hvor de gjør klart og steller dyret før operasjoner. 



Røntgenrommet på Orkdal Dyreklinikk.


Et annet av undersøkelsesrommene på veterinærklinikken :)


På Orkdal Dyreklinikk har de to oppvåkningsrom for dyrene. Det er ett rom for hundene, og ett rom for kattene. Dette er oppvåkningsrommet for hundene. 



Orkdal Dyreklinikk har et eget laboratorium hvor de dyrker prøver som de tar av dyrene, og med dette kan de fort få svar på prøvene som dyrkes.



Dixie i transportburet inne på behandlingsrommet hvor hun skulle vaksineres. 


Veterinæren som vaksinerte Dixie med Dixie på undersøkelsesbordet. 


Dixie på undersøkelsesbenken på Orkdal Dyreklinikk.



Fotograferte litt inne på dyrebutikken Buddy. 



Avdelingen for Royal Canin kattemat inne på dyrebutikken Buddy.



Buddy hadde et kjempebra utvalg til både katt og hund. Her ser dere klorestativ til katt og senger som katten/hunden kan ligge i.



Det var ikke noe å si på vareutvalget som de solgte på Buddy. 



Siden dyrebutikken Buddy ligger i samme lokale som dyreklinikken hadde de fuglene (undulater, finker og papegøyer), kanin og gnagere inne på et eget rom, og ikke ute i butikken slik som de fleste dyrebutikker har. I dette buret ser dere en grønn og en hvit undulat og en nymfeparakitt. 


Etter mitt besøk på Orkdal Dyresenter 16.04.2015, vil jeg mer enn gjerne anbefale klinikken på det varmeste til andre dyreeiere. Jeg fikk et kjempebra inntrykk av klinikken. 

De ansatte på dyreklinikken er faglig dyktige, de har hjerte og kjærlighet for dyrene, de viser omsorg for dyrene og de behandler dyrene med respekt! Kundeservicen på Orkdal Dyreklinikk er upåklagelig, og som dyreeier føle man seg trygg og ivaretatt på en utmerket måte!

Når det gjelder prisen ligger Orkdal Dyresenter lavere i pris på sine tjenester enn mange av dyreklinikkene i Trondheim Kommune, og det har mye å si. Kastrering/sterilisering, vaksine og id-merking er faktisk billigere hos Orkdal Dyreklinikk enn i Trondheim Kommune.

Neste gang du skal ta årsvaksine på katten din, kastrere/sterilisere eller id-merke katten din anbefaler jeg Orkdal Dyresenter :)

Gå inn på Orkdal Dyresenter sin hjemmeside i dag, og bestill time til dyret ditt: http://www.orkdaldyresenter.no/

Jeg kan love deg at det vil du ikke angre på! 



(Sponset innlegg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar