søndag 12. august 2007

AROS HJEMME I NORGE IGJEN:)

Aros har nå vært hjemme en uke, og jammen er det en hannkatt som har gjennomgått en stor personlighetsfoandring. Han er blitt utrolig selvsikker, og mye roligere enn før kjærlighetsferien sin. I tillegg har han fått bollekinn den katten:) Åh du verden så god og herlig den katten er!

Han sprayer inne ja, men nå går Halvard tur med ham gjerne to gang for dagen, slik at han får sprayet fra seg. Aros er helt vill etter å få gå ut på tur. Han sitter og hyler bare Halvard er i nærheten. Selv kan ikke jeg gå tur med Aros siden jeg ble operert i foten på onsdag 08.08.07. Han en skinne som jeg skal bruke i 6-8 uker. På dagtid når Halvard er på jobb, så hører jeg ikke et pip fra Aros om å gå tur, men så snart Halvard kommer hjem starter Aros maset sitt om å få gå ut. Det er akkurat som om han skjønner at jeg ikke kan gå tur med ham. Kloke, herlige skjønne Aros!!! Men matfar er jammen den store helten nå:) Aros elsker å ligge på skuldrene til Halvard. Hver gang Halvard går forbi ham, så hopper ham opp skulderen og legger, og da går motoren hans for fullt. Da maler han så høyt at jeg kan høre ham helt inn på badet hvis jeg er der.

Alle kattene er så kloke. Den første dagen da jeg kom hjem etter operasjonen, så kom en og en katt opp i sofaen til meg, og skulle kose med meg. Fikk i hvert fall massasje da ja:) Det virket som om de skulle trøste meg, og det klarte de. Katter skjønner så enormt masse.

Tror nok både Topsy og Corvette syns det er fint å få hjem Aros, men Corvette og Topsy er nok noe lei av snusingen på sine edlere deler daglig. De vet begge to å si fra ja. Når Aros er litt for innpåsliten så løfter de begge labbene sine og freser til den elskhovsyke fawnhannkatten.

Svartfot er mere selskapelig etter Aros kom hjem fra kjærlighetsferien sin. Mens Aros var borte kunne han ligge hele dagen på soverommet og sove, men nå er han igjen mer på stua sammen med oss og abyssinerkvartetten, og den huspusen går ikke av veien for å starte opp en lekeøkt med abyene! Da er onkel Svartfot i sitt ess!:) Han hopper frem og tilbake, ligger på lur og venter på at en av abyene skal passere, for så å hoppe på dem. Topsy er den eneste han lar være å gå løs på. Kanskje fordi hun har vært syk? Vi ser også forskjell på måten han behandler Corvette og Aros i sin lek, for han er mye hardere i lek med Aros enn med Corvette. Det vises på hele Svartfot når det er nummeret før lek, for da er han veldig rastløs, og følger abyene grundig med øynene.

Nå har vi fått fikset sikkerhetslåser på vinduene på stuen, og får til å lufte. Halvard ordnet sikkerhetslås på ene kjøkkenvinduet vårt i går, men sikkerhetslåsen var litt for lang, og glippen i vinduet ble litt for stor. Halvard satt i telefonen og pratet med sin bror. Jeg sitter her på stua. Dermed så ser jeg Topsy forsvinner ut gjennom kjøkkenvinduet, for i neste sekund å komme seg inn igjen. Tror nok Topsy ble litt paff etter turen sin ut. Topsy hadde sittet lenge og prøvd ut ulike måter for å komme seg ut gjennom vinduet, og det så ut for meg at hun datt ut gjennom sprekken. Heldigvis gikk det bra for henne, men du verden det gikk et støkk i oss da ja, og Halvard ordnet sikkerhetslåsen slik at åpningen i vinduet ble abyssiner- og kattesikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar