mandag 27. august 2007

OPPDATERING OM KATTENE + BILDER AV KATTENE!:)

Svartfot og Corvette på stuebordet.


Soldronningen vår Topsy:)


Topsy koser seg i solen i kjøkkenvinduet.


Topsy fikk plutselig løpetid her en lørdag, og vi måtte gi henne p-piller for å avbryte løpetiden. Her er Aros i aksjon med sin mor, mens Corvette står og observerer.


Nå er det under to uker til vi reiser på utstilling i Luleå, og jeg gleder meg kjempemasse!:) Det som er ekstra moro er at det er aby- og somalishow på lørdag 08.09.07, og det blir gitt ut premier for alt de finner på, f.eks beste ticking, beste pelskvalitet, beste øreplassering etc. Går jo alt vår vei kan både Aros og Topsy bli IC på søndag 09.09.07. Halvard og jeg reiser onsdags kveld til Umeå. Der skal vi overnatte til Anna og Micke. Fredag kjører vi sammne til Luleå Det tar ca tre timer å kjøre fra Umeå til Luelå. På fredag er det bading og kloklipping av abytrioen vår.

Halvard har vært borte nå i noen dager. Han har vært på Li-fjellet, og jeg har vært hjemme med kattene. Aros har ikke mast en dag om å få gå ut. Det er som om han skjønner at jeg ikke får det til pga foten min. Den lille kloke gutten vår!:)Aros er blitt totalt forandret nå, for han er blitt mye roligere, og ikke så stressa som han var. Det var godt at han fikk kommet seg bort for å pare seg. Nå venter vi jo på løpetiden til Corvette, men den uteblir. Kommer til å la Aros og Corvette pare seg når hun får løpetiden. Får håpe løpetiden setter i gang når vi kommer hjem fra utstillingen. Fordelen da er jo at hun er over ett år når hun får kattungene. Ellers er Aros en kosepus som bare det. I går hadde jeg familieselskap i forbindelse med min bursdag som var på torsdag, og da kom Aros og la seg i fanget mitt for å få kos, og han lå der lenge. Og som han malte og koste seg!!!

Topsy er nå glad bare det kommer folk på besøk. Hun finner fort et fang hun kan krype opp i, og legge seg til rett i. Da er abyjenta der storfornøyd:) Hun er også tillitsfull til alle som går på to føtter:)

Corvette har også lært hvordan hun kan få oppmerksomhet og kos. For hun er også blitt en skikkelig kosepus som bare det! Hun bare hopper opp f.eks. i Elfakurven på vaskerommet, så piper hun, og dermed får hun komme opp i hendene på oss. Corvette vil at vi skal gå å bære henne i hendene mens hun får kos. Da er hun storfornøyd den jenta der:)

Svartfot sin forandring viser seg meget tydelig nå:) Han er blitt mye tryggere etter han ble innekatt, og ikke så skvetten av seg. Da vi bodde på Hallset, og det kom folk på besøk sprang han på soverommet og la seg. Nå ligger han i ro på puffen, og viser ikke antydning til å være redd:) Til og med får fremmede folk lov til å klappe ham, og til og med barn!:) Det kom ikke på tale før. I går fikk min nevø på snart 11 år lov til å klappe ham, og Svartfot gikk frem og tilbake og syntes det var helt i orden å få kos. Det er bare slike små ting jeg blir så glad over å se!:) I tillegg er jo Svartfot blitt så leken. Hver morgen, på dagen og om kvelden har han en lang lekeøkt med Corvette og Aros. Tror de får frem kattungen i Svartfot. Særlig når han skal dominere Aros ved å hente tak i ham i nakkeskinne, for så å stille seg over ham i paringsposisjon. Det virker akkurat som om Svartfot og Aros snakker til hverandre når de holder på, for begge kommer med rare lyder. Ingen av dem er på noen måte sint. Så jeg tror Svartfot har flaks med at han får holde på som han gjør med Aros. Aros ligger bare med labbene framforseg i kors, og det er akkurat som om han tenker: "Ja, vel! Bare fortsett du!".

Tror vi her er prisgitt at vi har fred mellom kattene, og det tror jeg kommer av at vi ikke har for mange. Hadde vi hatt en katt til, så hadde nok kanskje det vært mer slossing og kniving om sjefsplassen. Hvem vet?

Når det gjelder Corvette og Topsy er de to kjempegode venner. Corvette er jo så skjønn. I sted hadde var hun på kjøkkenent og spist litt tørrfór. På tur tilbake til soveplassen sin hoppet hun opp i sofaen, og gikk bort til Topsy og slikket henne på hodet lenge. Selv om det er Corvette og Aros som er "Knoll" og "Tott" her i huset viser de sånn omsorg for både Topsy og Svartfot.

Hadde noen spurt meg om jeg ville bytte ut noen av kattene mine med en annen katt hadde svaret mitt blitt: NEI!

1 kommentar:

  1. Ser nok ut som om "alle" vil hjelpe stakkars Topsy når hun får løpetid ;o)

    SvarSlett