tirsdag 21. november 2006

Tilvenningsprosessen mellom Svartfot, Aros og Topsy fortsetter, og Svartfot har faktisk kommet inn på stuen, hoppet opp i vinudskarmen, og i tillegg spist av tørrfóret til Topsy og Aros. Ennå knurrer og freser han til abyssinerduoen hvis de kommer for fort på ham, men det går i riktig retning fremover:) Aros er den første til å komme seg ut på soverommet når vi åpner dørene til gangen og soverommet. Da piler han inn på rommet til Svartfot. På soverommet står klesstativet vårt. I går hang det klær til tørk på stativet. Plutselig ser jeg Aros komme inn på stuen med et lommetørkle i munnen. Den hadde han vært og knabbet på klesstativet....


Aros blir så lei seg når Svartfot går ut. Han sitter og mjauer så sårt etter ham. Tydelig at Aros allerede har knyttet seg til Svartfot, selv om ikke akkurat det er 100% gjensidig fra Svartfot sin side.... Bare det at Svartfot nå kommer frivillig inn på stuen er et stort steg i riktig retning. Vi kan takke Aros for at Svartfot nå har begynt å oppsøke stuen!


Vi veide Aros i går kveld. Han veide 2080 gram. Aros er fremdeles altetende! Han er ikke kresen nei! Topsy er tom for melk, men Aros greier i ny og ne å snike til seg noen få dråper med melk fra Topsy når hun i et uaktsomt øyeblikk slikker Aros og koser med ham. Utspekulert kaller jeg det! Her får Aros kos av mamma, så stjeler han melk fra henne som takk..... For en herlig fløtekaramell han er!!!:) Han har en utrolig herlig personlighet også. Absolutt alt skal undersøkes, samme hva det er. Det å ligge på skuldrene er noe av det beste Aros vet. Han maler og koser seg som bare det. I går da Halvard tok oppvasken, lå han på skulderen hans hele tiden og koste seg. Når jeg står på badet og sminker meg vil Aros gjerne opp på skulderen for å følge med hva som skjer. Her om dagen kom jeg bort i halen hans med maskaraen min, og Aros fikk en svart flekk på halen sin.... Den er borte nå så jeg.


Ennå venter jeg på stamtavlene til Aros og Abyssa!! Det begynner å bli lovlig seint nå ja!!! Vet jo at det har vært sykdom på kontoret til NRR, men det handler om troverdighet til de som kjøper katt, at også stamtavlene skal følge med katten. Det er 6 uker siden jeg sendte inn rekvisisjonen. Skal skrive en e-post til sekretæren i klubben for å få et midlertidig registreringsbevis. Utstillingen på Dal nærmer seg med stormskritt nå. Gleder meg til utstillingen!!!:) Blir gøy å komme i gang igjen. Har ikke vært på utstilling siden trønderkatten i april, så det kribler i kroppen nå ja:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar