fredag 2. februar 2007

LIVET FOR TOBENTE OG FIRBENTE PÅ HEIMDAL!

Natt til i går (01.02.07) kastet Topsy opp tre ganger:( Hun har aldri kastet opp før når hun har hatt de tilbakefallene sine, og vi var utrolig bekymret for henne. Topsy lå bare i kurven sin og var sjaber. Åhhhh!!! Vi var så redde for henne. Vi lot henne bare ligge i kurven sin på badet. Da Halvard stod opp i går, fant han oppkast på gulvet. Topsy var fremdeles slapp, og lå under sofaen og sov. Det er sikkert godt for henne å ta det helt med ro når hun har disse tilbakefallene eller hva det nå er.

Aros var helt i 100 når vi gikk og la oss, og han ville leke med Topsy. Svartfot var på soverommet sammen oss. Litt etter at vi hadde lagt oss, kom Aros og skrapte på døren, og han mjauet sårt for å få komme inn til oss. Vi lot han få komme inn på soverommet vårt. Da roet han seg ned.

Frem til formiddagen i går var Topsy tufs og slapp, og hun lå bare under sofaen. Oppdretterne til Topsy fant ut at vi skulle prøve å få henne ned til Oslo så fort som overhodet muslig slik at hun kan få den undersøkelsen hun trenger i form at ct og nevrolog. Vi vil jo finne ut hva det er som medfører disse tilbakefallene, og hvorfor hun går med hodet på skakke som hun gjør. Vår egen veterniær var også av den oppfatning at Topsy måtte til nærmere undersøkelse hvis hun fikk tilbakefall nå, og han sendte rekvisisjon ned til veterniærhøyskolen for både ct og nevrolog.

I Oslo er mulighetene større for øyeblikkelig hjelp også om natten enn hva det er her i Trondheim, og vi bestemte at oppdretteren til Topsy skulle komme opp med nattbussen i dag tidlig for å ta med Topsy ned til Oslo.

Selvsagt kunne jeg reise selv, men med en fot som er betent, er ikke det så enkelt. Vil ikke drasse med bur, katt og krykker.

Ut på formiddagen i går da jeg skulle ordne til et måltid til Aros og Svartfot, kom Topsy med halen rett til værs som om ingenting hadde skjedd. Da var "sabatten" over for denne gang:) Hun spiste en stor porsjon med tunfisk, og var i strålende form!:) Det er jo det som kjennetegner disse "tilbakefallene" som jeg kaller dem! Når Topsy er ferdig med disse tilbakefallene, er det en utrolig lettelse!!!!:) Hver gang disse "tilbakefallene" kommer, blir jeg helt fra meg av sorg!

Oppdretteren til Topsy kom til Trondheim i dag tidlig, for å ta med seg lille Topsymor til Oslo. De ringte fra veterniærhøyskolen i dag om at Topsy har fått time til nevrolog 12.02.07, og hun skal også få time til ct samme dag. Det blir til at jeg reiser ned til Oslo, for å være sammen med Topsymoren min mens hun blir undersøkt, og jeg håper at de finner ut hva som er galt en gang for alle!!!!!! Det å ikke vite er det som er værst. Man leter på en måte etter en nål i en høystakk.

Oppdretteren til Topsy reiste med bussen til Oslo sammen med Topsy trygt plassert i kruven sin kl.12.45.

Kjenner at jeg savner henne enormt allerede!:( Det er et savn når en av kattene er borte selv om vi har tre stk. Det er tydelig at Aros også savner sin kjære mamma Topsy. Han ble bare så utrolig klengete og kosete etter de reiste. Vet nå at Topsy kommer til noen som er i fyr og flamme for at hun kommer på besøk til dem....:) Det er nok min kjære venninne og de tre barna! For dem var Topsy den som de dullet, stelte og koste med siden vi skulle ha henne!:)Topsy kommer til å bli bortskjemt mens hun er i Oslo:) Hun kommer vel hjem, så er alt av oppdragelsen borte....:) Hi, hi, hi:)

Da jeg snakket med oppdretteren til Topsy før i dag, var de kommet på Dovrefjellet. Topsy hadde vært så rolig i kurven sin, og hun sov så søtt. Hun er jo blitt mye flinkere til å kjøre bil nå enn tidligere. Bare vi skulle en tur til veterniæren, så gjorde hun fra seg i bilen, men nå har hun blitt så flink på bilturer!:)

Åhhh!!! Jeg gleder meg til å treffe jenta mi igjen neste mandag, selv om det nok er en annen situasjon jeg kunne truffet henne i.

Dersom det er væskefylt mellomørebetennelse går det an å operere henne, og da velger vi det. Topsy blir nå i Oslo til de har funnet ut hva det er som feiler henne, samt evt. etter en operasjon. Her må vi bare forberede oss på det.

Jeg er så evig takknemmelig for hva oppdretterne til Topsy har gjort for oss! Vet bare ikke hvordan jeg skal få takket dem nok! Tror ikke alle oppdrettere ville gjort noe slikt. Jeg ville garantert prøvd å hjelpe familien til Abyssa dersom noe skulle skje med henne! Som oppdretter føler man et ansvar for at katten har det bra, og alt går som det skal. Det handler jo om et liv, og noen man er glad i og elsker!

Tenk at vi også nå skal få en viltfarget abyssinerjente!:) Jeg gleder meg kjempemasse til hun kommer! Nå har vi jo to fawnfargete abyssinere, og da er det moro med en viltfarget også!:)Jeg skal prøve å få lagt ut et bilde av henne på hjemmesiden min så snart som mulig!:) Linken til oppdretteren ligger under "Linker", og hun heter "Nordlæningen's". Dette er en hjemmeside som er vel verdt et besøk!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar