onsdag 16. august 2006

Aros og Abyssa 1 dag gamle:)

1. Dag for Aros og Abyssa!

Abyssa og Aros koser seg sammen i fødekassen:)
En lykkelig Topsy med sine to nyfødte:)
Så er Aros og Abyssa litt over et halvt døgn gamle:) De har ikke gjort stort sett annet enn å spise, spise, spise og sove siden de ble født. Spenningen var derfor stor da vi veide dem i dag tidlig. Aros veide 103 gram, men han hadde jo en times forsprang ved puppene før lille Abyssa kom til verden. Abyssa veide 99 gram. Alt står bra til med den nybakte mor og barn:)
Topsy er så trygg på situasjonen. I natt ville drikke vann av kranen på badet slik hun pleier, og etterpå ville hun en tur på kjøkkenet for å spise tørrór. Abyssa begynte å pipe, men Topsy skjønte ikke med en gang hvilken lyd det var før Abyssa pep en gang til. Da var hun fort tilbake i fødekassen sin for å se etter om alt stod bra til med barna sine:)
Når det gjelder Abyssa er det hun vi har hørt mest volum fra. Hun virkelig piper når det er noe, mens Aros har vi ikke hørt så mye fra ennå. Abyssa er den som kravler og åler seg fram for å finne puppen hun har bestemt seg for:) De to har jo nok patter å velge mellom skulle jeg tro:)
I dag skjedde det noe merkelig. Jeg satt og pratet i telefonen. Så kommer Topsy bærende på Abyssa ut på stuen, hun legger henne ned på stuegulvet og begynner å vaske henne! Trodde ikke nyfødte kattemødre gjorde slikt jeg?
Ellers har også Topsy vært ute av fødekassen ca. 30 minutter. Da kom hun inn på stuen sammen med Svartfot. Heldigvis har vi en nettingdør inn til badet som vi kan lukke når Svartfot er inne, og det gjorde jeg. Svartfot ville tydelig hilse på Topsy for å se om hun hadde det bra, fordi han hadde så merkelig oppførsel i går kveld når Topsy holdt på å føde Aros. Han stod utenfor baderomsdøren og ville inn til Topsy! Hva som går igjennom hodet hans aner ikke jeg, men noe er det!
Selv klarte jeg ikke å krype til køys for sent i natt. Jeg ble bare sittende foran fødekassen med Topsy, Aros og Abyssa. Der ble jeg sittende å se på at de smattet i seg melk og høre på Topsy male lykkelig:)
Vi gleder oss kjempemye over Aros og Abyssa at de var friske og sunne, og at ingen ting gikk galt med dem! Ennå kommer jeg ikke over sjokket at det ble en fawngutt Topsy fikk. Samme farge som seg selv, og en nydelig viltfarget jente!
Hadde fått tips om en måte å skille nyfødte kattunger på. Det var å ta på neglelakk i forskjellige farger på den ene kloen på baklabbene til kattungene. Hi, hi, hi:) Tror det er lett å skille søster og bror fra hverandre her:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar