onsdag 10. januar 2007

MARIEKJEKS TIL BESVÆR!


Har man abyssinere vet man aldri hva som skjer når man er noen timer på jobb.... Trodde jeg visste at vi hadde abyssiner i huset, og da en spennvill villmink med navn Aros.

I hyllen over kjøkkenbenken stod det en åpnet Mariekjekspakke. Jo da, når vi kom hjem lå pakken på gulvet, og kjeksene lå i sine enklere deler på gulvet. Hvem har skylden for dette utforskningsprosjektet? Selvfølgelig en liten abyssinerhannkatt ved navn Aros! Hvem andre? Aros han skylder på vennen sin "Skyros", en slags Skybert som Albert Åberg har:) Hi, hi, hi:) Ja, jeg vet at jeg har meg selv å takke når jeg setter slike fristende ting innen Aros sitt forskningsområde.

Nå har Topsy fått sin fjerde porsjon med mat i dag. Vi gir henne alt det som hun liker nå slik at hun kan legge på seg. Nylig spiste hun en porsjon AD Hills våtfór som gled ned på høykant!:) Vi prøvde også å veie henne, og det ser ut som om hun har lagt noe på seg ja:) Ca. 2,3 kg pluss minus. Hun stod litt urolig på vekta, men uansett er det en vektøkning her å spore!:) Aros har også lekt "fange mamma leken" nå. Han løper etter Topsy for å ta henne, og hun løper fra ham med hodet på skakke! Hun er jo så herlig abyjenta vår!!!!

Som jeg har skrevet tidligere tar jeg en dag av gangen når det gjelder Topsy. Er så livredd for at hun får tilbakefall. Hvert minste tegn på noe unormalt med henne gjør meg bekymret. Likevel gleder jeg meg over at hun fungerer godt nå, og at medisinen forhåpentligvis hjelper. Da kan vi håpe på at det er/var mellomørebetennelse Topsy har! Er det det håper jeg at hun skal bli frisk igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar