fredag 16. mai 2014

REPORTASJE I UKEADRESSA 06.04.2013 + UTSTILLINGSPLANER!:)

Billdedreportasje i Uke Adressa lørdag 06.04.2013 :)


Billdedreportasje i Uke Adressa lørdag 06.04.2013 :) På det ene bildet er det Dixie som nyter vår faste medbrakte banan :)


I palmehelgen deltok jeg med kattene mine på Trønderkattens sin utstilling i Autronicahallen. Når vi er på utstilling pleier Dixie å få noe godt å spise, og hennes utstillingsgodis er banan. Hun koser seg når hun får banan, og hun er i den 7.himmel :D

En journalist fra Adresseavisen så at Dixie spiste banan, og kom bort og spurte om han kunne få ta noen bilder av henne. Han hadde aldri sett en katt som spiste banan før. Journalisten fulgte Dixie under hennes grunnbedømmelse, og tok flere bilder av henne. Han spurte en god del om rasen abyssiner, og jeg svarte hvordan hverdagen med abyssinere i hus er. Fortalte journalisten at abyssinere er en oppfinnsom, morsom, leken, kjærlig og hengiven rase som passer kjempebra til barnefamilier :) Jo mere som skjer rund abyssinere jo bedre :)

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det var kjempegøy at journalisten fulgte Dixie på utstillingen, og jeg så reportasjen i avisen også som en reklame for abyssinere som rase.

I dag kom utstillingskortene til utstillingen i Østersund. Der skal jeg stille Dixie og Svartfot. Jeg håper og krysser tær, fingre og labber på kattene at Dixie får certet sitt på lørdag 28.04.2013. Da kan hun bli IC. I tillegg håper jeg inderlig at Dixe på søndag 29.04.2013 kan få sitt første cert til Grand Int. Champion.

04.05 - 05.05.2013 skal jeg på utstilling på Lirak. Der skal jeg stille Svartfot, Dixie og Aros. På søndag 05.05.2013 kommer Carina som Dioz. Dere kan besøke bloggen til Carina her: http://carinajosefine.com/

Lirakutstillingen blir siste utstilling før sommerferien. Juni måned er en travel måned, og juli er sommerferie. Første utstilling høsten 2013 blir KKMN (klubben jeg er med i) sin utstilling i august.
Jeg har også oppdatert oppdrettshjemmesiden min. Dere kan besøke hjemmesiden for (N) Hakrilas Abyssineroppdrett her: http://www.hakrilas.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar