fredag 16. mai 2014

SISTE KATTUNGE FRA E-KULLET, (N) HAKRILAS EROS HAR NÅ FLYTTET, OPPDATERING OG BILDER!

Hvor har ukene blitt av? Jeg synes ikke det er lenge siden (N) Hakrilas E-kull ble født, og nå er alle 6 flyttet til sine nye hjem. Eros (som var den siste kattungen som flyttet) reiste på tirsdag, og han overnattet til Sølvi som er oppdretter til Yxne (far til 6'er gjengen til Nadina). Hun og mannen hennes var i Trønderlag for de skulle gjøre noe arbeid. De tok Eros med ned til Oslo, og ankom Oslo Oslo onsdags ettermiddag. I Oslo var det oppdretterne til Nadina som hadde Eros hjemme hos seg :) De skulle ta ham med seg til Ålborg i Danmark hvor Eros skulle være med World Winner Show. World Winner Show er en kjempestor utstilling hvor katter fra hele verden stilles. Kattene må være kvalifiserte for å få være med på den utstillingen. Da jeg var på utstilling i Ålesun fikk Eros Ex 1, og dermed var han kvalifisert for å være med World Winner Show 2013 :) På utstillingen deltar over 1600 katter, og det er store forhold i forhold til katteutstilling her i Norge.

Oppdretterne til Nadina reiste med Eros til Danmark på fredag, og World Winner Showet foregikk i går og i dag. Bare det å ha en katt med på World Winner Show er en stor ære i seg selv!

I går lørdag 26.10.2013 var det grunnbedømmelse, utvelgelse av BIV (best i farge) og nominering til panel. Eros stilte i kattungeklassen 3 - 6 måneder i fargen sorrel. Oppdretterne kunne fortelle at han fikk kjempebra bedømmelse av dommeren. Han ble Ex 3, og ble slått av 2 sorrelfargede abyssinerkattunger som var omtrent en måned eldre enn Eros. I kattungeklassen er det stor forskjell på kattunger som stilles i utvikling. Kattunger som nærmer seg 6 måneder er mer utviklet enn en kattunge som er 3 - 4 måneder. Når kattunger fyller 6 mnd, bytter de klasse til ungdyrklasse 6 - 10 mnd. I ungdyrklassen er det også stor forskjell på utviklingen. Et ungdyr på snart 10 måneder er mye mere utviklet enn en ungdyr på 6 måneder. I ungdyrklassen er kattene i slyngelalderen som vi kaller dem. Man kan sammelikne det med en tenåring hvor kroppen vokser i utakt. Katten kan være for lang i kroppen.

Jeg pratet med oppdretterne til Nadina i går, og de forteller at Eros er kjempetålmodig. Han har et supert lynne, og han lar folk få håndtere ham. De fortalte at han var kjempesnill å ha med å gjøre på dommerbordet :)

På World Winner Show var også Eros sin nye eier. Hun stilte to av kattene sine på utstillingen. Eros sin nye eier tok mange bilder av ham, og hun fikk også lov til å kose mye med ham <3 Hun tok en god del bilder av sitt nye familiemedlem :) Etter utstillingen er slutt i dag reiser Eros videre til Sveits sammen med sin nye eier :) Jeg gleder meg til å høre fra henne hvordan turen hjem gikk, og hvordan han slår seg til ro.


Dersom dere vil besøk hennes hjemmeside for å se de kjempefine kattene hennes kan dere gå inn her: http://www.abessinier.ch.vu/


Før Eros reiste tok jeg noen nye bilder av ham:


Kosepusen (N) Hakrilas Eros :)


Eros elsker mennesker, og han elsker å få sove sammen oss tobente. Her slapper Eros av på min manns sin mage :)


Eros koser seg og slapper av i sofaen :)


Eros på kjøkkenbenken :)


På toppen av kjøleskapet, oppe på vitrineskapet og oppe på toppen av bokreolen har vært Nadina, Dixie og Aros sitt fristed når Eros har vært litt for aktiv, men Eros fant ut løsningen hvordan han skulle komme seg opp :)


Eros slapper av :)


Eros slapper av i sofaen :)


Eros ved vannskålen på kjøkkenet :)

Jeg må ærlig innrømme at det var vemodig når Eros reiste, for man blir jo så kjempeglad i kattungene som man ser blir født, vokser opp og utvikler seg til kjempeherlige hjerteknusere <3 Jeg føler meg så priviligert som oppdretter, for jeg får gleden av å ta i mot nyfødte kattunger som fødes, jeg får følge med utviklingen deres frem til de er 12 - 14 uker gamle, som oppdretter er det min oppgave å få kattungene trygge på mennesker (barn og voksne), jeg får lære kattungene å bli håndtert av mennesker og jeg får gleden av å finne nye familier hvor kattungene blir høyt elsket :) De som bestiller rasekattunger synes ventetiden er kjempelang, og de får ikke ukene til å gå fort nok frem til deres nye familiemedlem kommer. Alle som har kjøpt kattunger fra E-kullet er kjempefornøyde med dem, og de skryter av dem. Det er kjempegodt å høre :)

Ting er blitt normalt igjen for Nadina, Aros og Dixie. De har tatt tilbake sine faste plasser, og ikke minst de har fått tilbake matmor og matfar sitt fang! Nadina har fått tilbake puten sin som hun koser seg på i sofaen, Dixie har fått tilbake hjørnet sitt i sofaen, og Aros har fått tilbake sin pute som han pleier å sove på :)

De tre kattene vi har går kjempegodt sammen, og de er så gode venner. I katteflokken vår er det rolig og harmoni :) Det er jeg kjempeglad for :) Nå sover alle 3 her, og det er en avslappet søndag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar